12.6.09

ajalehtede online-sisu tasuliseks (aga odavaks). kuidas?

sisu eest tasu nõudmisele lähenevad Financial Times ja WSJ veidi erineval kombel, aga mõte on neil enam-vähem sama:

- yks laseb registreerimata lugeda 3 lugu, rohkema lugemiseks peab registreerima. kui see "rohkem" yletab 10 artikli piiri, siis võta ja maksa.

- teine annab suuremat rahvahulka huvitava sisu tasuta ära, spetsiifilisema eest tahavad raha.

yks on kvantiteedi pealt, teine jagab sisu mitmesse eri kategooriasse (nagu EPLi ja ka Ekspressi piirang, et kogu sisu võrku yles ei panda; selle vahega, et kogu sisu on veebis kättesaadav).

- yks variant veel on arhiiv tasuliseks teha, ysna levinud.

huvitav, mis malle veel oleks võimalik välja mõelda?

Äripäeval on siiani osa paberlehes ilmuvat sisu tasuline. ma ei tea, kas kehtib veel SMS-päevapileti systeem (maksis kas 10 kr või 15 kr), mis tegelikult on mikromaksemehhanism. kas keegi on sealt kunagi päevapileti ostnud või on see funktsioon ja see sisu nii hästi ära peidetud, et lihtsalt tähele ei panda?
juhtkiri paistab olevat viimasel ajal tasulise materjali hulgast tasuta materjali hulka kolinud.

igatahes on kõige hullem variant see, et eestikeelne meedia tõmbab lähema kahe aasta jooksul ennast veel koomale, nii et n-ö pabermeediaettevõtted toodavadki sisu edaspidi vähem.

Memokraadi juures räägitakse jälle mikromaksetest, mida online-meediakanal oma sisu eest nõuda võiks.

2 kommentaari:

Oop ütles ...

Mikromaksed on, jah, märksa mõistlikum lahendus kui "telli meie ajaleht ja siis saad seda artiklit lugeda". Mina kehitan seepeale õlgu ja jätan lugemata.

Võiks teha MTY, mis toodab välisuudiseid. Konkurentsi praktiliselt pole, alati jätavad Eesti suuremad kanalid poole huvitavatest asjadest kajastamata. Saaks teha nii pikki lugusid kui pähe tuleb. Ja yldse. Korjaks sinna keeletoimetajad ja faktikontrollerid. Lõbus oleks.

heldur ütles ...

Teoreetiliselt mõistlik aga praktiliselt annaks see lihtsalt asjale tugeva kapitalistliku meki, mis siis et maksab vähe.Nõme on kellegagi mingi leping registreerida või pidevalt panga-kontosse sisse logida, eriti veel niivõrd väikse asja eest.
Tänapäeval on ajakirjanike taktika see, et olulisest räägitakse vähe või ei räägita üldse ja ebaolulist pingutatakse üle, fakte peidetakse mitte ei valetata lihtsalt.